Mary Barra, în vârstă de 53 de ani, a devenit CEO-ul General Motors în 2014 și a reușit să scoată gigantul american din „umbra scandalului legat de rechemările în service a numeroase mașini, în același an, din cauza unor defecțiuni la sistemul de aprindere, care au dus la peste o sută de decese”, scrie Fortune, potrivit inautonews.com.
Dincolo de rechemarea masivă în service-uri a unor modele auto produse de General Motors, defecțiunile au determinat moartea a 124 de persoane și costuri de milioane de dolari pentru GM, numeroase procese și investigații ale Departamentului de Justiție din SUA și ale Securities and Exchange Commission. Totodată, alți 50 de procurori generali și Transport Canada au investigat GM, pentru defecțiunile care au dus la asemenea tragedii.
„În lunile recente, Mary Barra a revigorat compania pe piețele internaționale și vânzările de camioane și SUV-uri au crescut. Barra a fost unul dintre puținii directori de sex feminin care au luat parte la campania #ilooklikeanengineer de pe Twitter, care a promovat femeile în domeniul tehnologic”, precizează Fortune.
Șefa GM și-a deschis recent o pagină pe Facebook, identificându-se drept o „persoană publică”, în încercarea de a fi mai puțin intimidantă decât directorii celor mai mari companii auto din lume. Mary Barra a ocupat locul 2 în clasamentul Fortune din 2014, reușind în acest an să o devanseze pe Indra Nooyi, CEO-ul Pepsi Co., dar și pe Ginny Rometty, CEO-ul și președintele IBM.